Tallinna Kuristiku Gümnaasium english russian

Aktused 11. juunil 2019
Koolibändide volbrijämm ...
Kiirkirjutamise võistlus ...
Õpilasfirmade laat 11. ap...
Raamatukogubuss ja kaitset...

Kooli Tervishoid

Meie oleme:

Tervist edendav kool

Esileht » Uudised » Aasta 2016 » Märts 2016 » Gümnasistide kultuurireis Londonisse

Tule meie kooli õppima! Loe vastuvõtu kohta lähemalt...

Gümnasistide kultuurireis Londonisse

londonis.jpgSel aastal toimus traditsiooniline gümnasistide kultuurireis Londonisse 26. veebruarist kuni 2. märtsini. Reisiseltskonda kuulus meie koolist 16 õpilast (11. ja 12. klassist) ning inglise keele õpetajad Margarita Eero ja Helen Saarts.

Reisi esimest päeva alustasime Tallinna lennujaamas, kust pärast väikseid sekeldusi meie alaealiste õpilaste lennukile pääsemisega startisime Ryanairi lennukiga Londoni suunas. Lennuk maandus üsna muljetavaldava prantsatusega ja kohal me olimegi. Bussifirma, mis meid lennujaamast linna pidi toimetama, oli vahepeal küll pankrotti läinud, kuid õnneks piletid kehtisid ja lõpuks me Londonisse ka jõudsime. Viisime oma asjad hotelli ja sõitsime kesklinna, et teha esimene tutvus Londoniga. Päike oli juba loojunud, nii et meile avanes vaade tuledesäras Londonile. Jalutasime Buckinghami palee juurest parlamendihoone ja Big Beni juurde, sealt edasi Trafalgari väljakule ja Piccadilly Circus’ile Erose kujuni.

Reisi teisel päeval läksime kohe hommikul Towerisse. Teel sinna vaatasime jupikest võimsast Rooma-aegsest linnamüürist, mis on peaaegu 2000 aastat vana. Tower ise nii vana pole, ehitamist alustati 1078. aastal. Tower on kindlus, mida ajaloo jooksul on kasutatud väga erineval otstarbel – see on olnud nii kindlus, monarhide elupaik, varakamber, relvaladu, vangla, kroonijuveelide hoiupaik, aga ka loomaaed. Kuulasime kuninganna kaardiväelase, Yeoman Warder’i ehk Beefeater’i ekskursiooni Toweris, vaatasime kuulsaid Toweri ronki, monarhide kroone ja kroonijuveele. Peale Towerit läksime lähedalasuva Tower Bridge sillale, mille galeriid on kõrgel silla kohal ja mille klaaspõrandast avaneb pisut kõhedusttekitav vaade alla liiklusele ja Thames’i jõele. Pärast lõunapausi saime jälle kokku Shakespeare’i Globe’i teatri juures, mida kahjuks saime vaadata vaid väljaspoolt, sest teatri töökorraldust oli muudetud. Õhtu lõpetuseks läksime Tate Modern kaasaegse kunsti muuseumi, mis asub sealsamas lähedal Thames’i kaldal.

Pühapäeval, meie reisi kolmandal päeval, läksime varakult Madame Tussauds’ vahakujude muuseumi, et vältida pikki järjekordi. Tagasiteel vaatasime üle ka Sherlock Holmesi maja, mis on sealsamas lähedal Baker Street’il. Järgnevalt külastasime Londoni muuseumit, mis andis ülevaate Londoni pikast ja kirevast ajaloost. Pärast lõunapausi saime kokku Püha Pauluse katedraali (St Paul’s) juures ja suundusime ühte maailma kalleimasse kaubamajja Harrods. Harrods on huvitav kontrast nii oma kauba väljapaneku kui hindade poolest. Kuna enamikul meie reisiseltskonnast polnud nii palju raha, et Harrodsise ostlema minna (näiteks käekott maksis 8500 naela, see on umbes 10000 eurot!), siis me seal pikalt aega ei veetnud. Harrodsist sõitsime bussiga Kensingtoni palee juurde, sealt tegime jalutuskäigu läbi Kensingtoni palee aia prints Alberti monumendi ja kuulsa kontserdisaali Royal Albert Halli juurde. Oma jalutuskäigu lõpetasime loodusloomuuseumis (Natural History Museum), kus on huvitav dinosauruste väljapanek ning põnev maavärina simulaator, et ise maavärinat kogeda.

Esmaspäeva hommik oli kaunilt päikesepaisteline ja suurepäraselt sobiv London Eye vaaterattale minekuks. 135 meetri kõrguselt avanes võimas vaade Londonile. Edasi suundusime Westminster Abbey’sse (kirik), tehes teel kõrvalepõike Shreki poodi, kust nii mõnigi reisisell endale Shreki-teemalisi asju soetas. Westminster Abbey’ kirik on peamine Briti monarhide kroonimiskirik, siin on laulatatud ja siia on maetud palju mõjukaid inimesi Briti ajaloost. Edasi tegime jalutuskäigu Parlamendi väljakult Whitehalli, vaatasime, kui kaitstud ja sõjaväelise valve all on Briti peaministri residents Downing Street 10, pildistasime kauneid kuninganna ratsakaardiväe hobuseid, jalutasime läbi õitsvaid nartsisse täis St Jamesi pargi, kus oli tiigi kaldal palju erinevaid veelinde, nende hulgas ka pelikanid, sõime jäätist, kuni jõudsime Buckinghami palee juurde. Buckinghami palee lipuvardas lehvis lipp – järelikult oli kuninganna kodus. Palee ees on uhke monument kuninganna Victoriale, sealt edasi jalutasime Trafalgari väljakule. Pärast lõunapausi külastasime Briti muuseumi.

Meie viimase päeva hommik algas vihmaselt. Sõitsime Hyde Parki. Vaatasime uhket võidukaart Marble Archi, mis kunagi asus Buckinghami palee ees. Hyde Pargis vaatasime Speakers’ Corner’it, kohta, kus igaüks, kes tunneb, et tal teistele midagi tähtsat öelda on, võib vabalt kõnet pidada. Sel päeval ja ilmselt ka ilma tõttu polnud kedagi seal kõnet pidamas. Pärast seda oli viimane päev vaba, et igaüks saaks selle veeta oma soovi kohaselt – kes veel külastamata jäänud vaatamisväärsusi soovis näha, kes kodustele midagi kaasa tahtis osta. Õhtul pakkisime asjad ja öösel kell 3 asusime teele lennujaama poole. Kõik kulges plaanipäraselt ja kolmapäeval kell 11.30 olimegi tagasi Tallinnas.

Kokkuvõtteks võib öelda, et reis õnnestus, meil oli tore reisiseltskond ja Londoni peamised vaatamisväärsused said nähtud.

Mõned õpilaste kommentaarid tagasisidelehtedelt: Meeldis, et vaatamisväärsused olid lähestikku ja et meil lasti ka omaette olla, koheldi kui täiskasvanuid. / Reisi planeerimine oli hea: aega oli piisavalt, et külastada põhilisi vaatamisväärsusi ning pärast vabal ajal ka ise ringi käia. / Jäin hotelliga väga rahule. / Hotellis oleks võinud olla tasuta wi-fi ja külmkapp. / Meeldis väga Westminster Abbey. / Vaatamisväärsustest ainukesena ei meeldinud Westminster Abbey. / Jäin väga rahule reisiga. Hotell oli hea ja puhas. / Kõige rohkem meeldis suhelda inimestega inglise keeles. Olid isegi korrad, kus meelega eksisime, et küsida abi kohalike käest. Inglismaa elanikud on niivõrd sõbralikud inimesed. / Ei meeldinud, et jalad olid NII väsinud. / Madame Tussauds oli üks meeldejäävam. / Parim vaatamisväärsus oli Shreki pood.

Kui tekkis huvi, siis eeldatavasti toimub järgmine gümnaasiumiõpilaste kultuurireis Londonisse kahe aasta pärast – 2018. aasta veebruaris.

Helen Saarts

Uued tööpakkumised    Koolivorm 1.-6. kl
Õpilaspileti tellimine
Vastuvõtt kooli!
Teated

DigiKresku uued lood

* Kummardus bändile Bravo

* Muutus algab minust!

* "Tehke seda, milles päriselt head olete!"

* Miks ja kuidas hoida eesti keelt?

* Artikli kirjutamine Vikipeediasse - see on imelihtne?!

Vaata ja loe meie koolilehte: kresku.kuristiku.ee