Tallinna Kuristiku Gümnaasium english russian
Tule meie 30. laulu- ja tantsupeole!

Sündmused

Tulge linnalaagrisse! 25.05
Täiendav vastuvõtt 10. klassi vabadele kohtadele 19.05

Viimased pildialbumid
Kirjanik Indrek Hargla kü...
Nutitund vanematele 5. apr...
Tallinna Nobenäpp 2017 20...
Naistepäev 8. märtsil 20...
Algklasside spordipäev 25...

Meie oleme:

Tervist edendav kool

Esileht » Uudised » Aasta 2011 » Mai 2011

Tule meie kooli õppima! Loe vastuvõtu kohta lähemalt...

Mai 2011

Õppeaasta lõpetamine
Thursday, 17.11, lisas aivar

Neljapäeval toimub aktiivne ühiskondlikult kasulik töö: suurpuhastus kabinettides ja garderoobis (teha täiesti tühjaks). Samuti õpikute tagastamine.

Reedel toimub aktus ja klassijuhatamise tund. Ajakava:
kell 9.00 – 10.-11. klassid
kell 10.00 – 1.-5. klassid
kell 11.00 – 6.-8. klassid

Kell 10.00 algab geograafia riigieksam 11. klasside õpilastele.

9. ja 12. lõpuaktused on 21. juunil.

Kuristiklaste imelised seiklused Venemaal
Thursday, 17.11, lisas aivar

Sel kevadel on moes meie lähim suurlinn Peterburi. Igaüks meist teab kedagi, kes teab kedagi, kes tänavu Piiteris käib.

Selle teadmisega startisimegi meie, üheteistkümnendikud, ja igaks juhuks kaasa võetud mõned ustavad rebased, kooli juurest neljapäeva hommikul juba kell 5.30, et piiril esimesed olla. Jõudnud Narva, selgus aga karm reaalsus – enne meid ootas piiriületust veel 10 turismibussi. Loomulikult lisandus neile veel 3 liinibussi, mis said üle piiri eelisjärjekorras. Nii algaski meie reis väikese („vaid“ 3 tundi ootamist!) ebamugavusega, aga et kõik olid ootusärevusest elevil ning heas tujus, möödus see aeg märkamatult kiiresti. Elevust lisas ka meie ees ootava bussi läbiotsimise jälgimine. Nimelt ei mäleta tänapäeva koolinoored enam aega, kui isegi Lätti minnes piiril passi kontrolliti, ega tea midagi kurikuulsast Poola piirist. Nii ei suutnud paljud uskuda ka seda, et veel on kohti, kus bussil lastakse kõik luugid avada, vaadatakse üle nii mootor kui piilutakse peegliga ka kõhualust. Piiriületus ise võttis meil aega vaid paarkümmend minutit.

1. klassid vabaõhumuuseumis
Thursday, 17.11, lisas aivar

Tallinnas, kaunis paigas nimega Rocca al Mare, asub omamoodi küla, kus saab tutvuda Eesti 18.-20. sajandi maa-arhitektuuri ja elu-oluga. Nagu ühes õiges külas ikka, on siin kirik, kõrts, kool, veskid, pritsikuur jpm. Muuseumi 12 talus saab ülevaate sellest, kuidas elasid endistel aegadel erineva jõukusega pered.

25. aprillil külastaski 1.a ja 1.b klass Rocca al Mare Vabaõhumuuseumi, kus toimus "Koolitund 100 aastat tagasi". Koolipäev algas kooliajaloo tutvustamisega. Esimene koolitund oli usuõpetus, kus pidime lugema Meie isa palvet. Järnevalt saime kirjutada krihvliga tahvlile, veerisime vana-aegset kirja ja püüdsime lahendada lihtsamaid rehkendusülesndeid. Räägiti ka, kuidas lapsi vana ajal karistati: nurka ja hernestele põlvili!

Järgnevalt jalutasime muuseumis ringi, vaatasime vanu maju, imetlesime mere ääres Tallinna vaadet ja lihtsalt nautisime ilusat ilma. Kolu kõrtsi juures toimus vahva piknik ning muuseumitöötajad pakkusid meile juua värsket kasemahla. Oli suurepärane päev!

Veinika ja Esta

Vaata pilte.

Kajakapesa meie koolis - otsepilt katuselt
Thursday, 17.11, lisas aivar

Juba neli nädalat on meie koolimaja katusel hõbekajakate (Larus argentatus) pere haudunud kolme muna. Nüüd on jõudnud kätte kõige tähtsam hetk - koorumine. Ja seda kõike on võimalik jälgida otse meie kajakakaamerast.

Lühidalt:
Hõbekajakas joob regulaarselt puhast vett, kui seda on saada. Kui aga puhast vett ei ole, siis lepib ta ka mereveega. Hõbekajakal on silma ümber näärmed, mis eritavad soola. Eritunud soola võib näha kajaka ninasrõõrmete juurest ja noka otsast maha kukkumas.

Omavaheline suhtlemine on väga kõrgelt arenenud - sama häälitsuse tähendus sõltub keha-, tiibade- ja peahoiakust või isegi teise linnu kaugusest. Vaatamata sotsiaalsusele väldib hõbekajakas füüsilist kontakti ja hoiab teiste liigikaaslastega mõõdukat vahemaad. Lähemalt loe siit.

Kajakakaamera logi:

1. nädal (25. aprill) - valmis pesa ja emakajakas munes kolm muna.
4. nädal (16. mai) - pandi ülesse internetikaamera.
4. nädal (21. mai) - kaks poega on koorunud.
4. nädal (22. mai) - koorus kolmas poeg.

Küsimused, probleemid, arvamused palun saata tkg.web[ät]mail.ee aadressile.

Watch live video from kuristiku on Justin.tv

Jaga ja kommenteeri Facebookis.

Varsti lisanduvad siia salvestatud klipid kajakate tegemiste valitud hetkedest.

Bioloogia tund loodusmuuseumis
Thursday, 17.11, lisas aivar

27. aprillil ehk päikeselisel, kuid natuke tuulisel päeval, käis 8.r Loodusmuuseumis. Läbi ilusa vanalinna kõndides jõudsime muuseumisse. Seal ootas ees giid, kes viis meid õpperuumi. Õpperuumis olid laua peal valgusmikroskoobid, millega me pidime uurima erinevaid ainurakseid. Selle järgi pidime täitma töölehti. Valmistasime ka ise preparaadi, mida seejärel uurisime. Kõige rohkem huvitas õpilasi veetilga uurimine. See kihises elust. Edasi me saime näha erinevate loomade topiseid. Meil vedas, sest sattusime huvitavatele näitustele. Saime näha loomi, keda poleks muidu elus kohanud. Veel nägime ka parimaid loodusfotosid fotonäitusel.

See õppekäik oli väga sisutihe ja huvitav. Kõigile jäi midagi huvitavat meelde, sellest käigust. Selliseid õppekäike peaks rohkem korraldama, sest see on hea vaheldus koolipinkide nühkimisele.

Mari ja Anett 8.r

Vaata pilte.

Linnuviktoriin õpilastele
Thursday, 17.11, lisas aivar

13. mail toimus Eesti Ornitoloogiaühingu 90. juubeli puhul korraldatud linnuviktoriin õpilastele. Läksime koos õpetaja Marika Jändiga Rocca al Maresse. Koos oli kolm võistkonda 7.-9. klassist. Sõitsime trolliga kohale ja kõndisime kuni Vabaõhumuuseumini. Kell 10 jagati võistkonnad zürii liikmete vahel, kes meile linde näitasid ja õpetasid lindude häälte eristamist. Jalutasime muuseumis, kuulasime erinevaid linde ja püüdsime nende laule ka meelde jätta. Käisime mere ääres ja vaatasime seal kajakaid. Kui tagasi tulime, sõime kooki ja vastasime viktoriini küsimustele.

Viktoriin koosnes kahest osast. Algul kuulasime lindude hääli ja pidime ära arvama, kelle laul see oli. Teises osas näidati meile lindude pilte ja samuti arvasime ära, mis lind see on. Pärast saime teada tulemused ja meid premeeriti auhindadega. Oli väga tore päev.

Kätlin ja Kerstin 8.a

Tulemas on Kuristiku linnalaager

Veel on vabu kohti!

Linnalaager on mõeldud 7.-12.-aastastele lastele ja toimub 6.-17. juunil 2011.a. Laager kestab iga päev kella 9.00-14.30, kokku 5,5 tundi päevas.
Tegevused: mängud, ekskursioonid loomaaeda ja vabaõhumuuseumi ning matkad ja väljasõidud. Toitlustamine toimub tasuta kooli sööklas, kell 9.10 - 9.30 hommikusöök, 14.00-14.30 lõuna.

Laagrisse võetakse lapsed lapsevanema avalduse alusel. Osalustasu on 37 eurot (kogub kehalise kasvatuse õpetaja Liidia Kuusksalu). Kohti laagris on 40 - kes ees see mees!

Laagri läbiviijad on kehalise kasvatuse õpetaja Liidia Kuusksalu ja kooli huvijuht Kristi Paju. Küsimuste korral palun pöörduda Liidia Kuusksalu poole, e-post Liidia.Kuusksalu[ät]kuristiku.ee

Õuesõpe Tallinna Botaanikaaias
Thursday, 17.11, lisas aivar

25. aprillil käisid 5.a ja 5.b klass Tallinna Botaanikaaias. Sinna läksime bussiga. Kui olime kohale jõudnud, võttis meid vastu giid. Ta jaotas meid kolme suurde gruppi. Iga grupp läks erinevasse kohta. Meie grupp läks esimesena soorajale jalutama. Ka seal jagati meid veel omakorda kolmeks, kes olid ajakirjanikud, kes fotograafid jne. Esimene koht, kuhu me jõudsime, oli soomaagi leiukoht. Kui hoolikamalt seal ringi vaadata, siis on näha tohutult soomaaki, mida võis endaga ka kaasa võtta. Edasi jõudsime turbahunnikuni. Seal sai katsuda ehtsat turvast. Sain teada, et kui on lahtine haav, siis võib turvast sinna peale panna, kuna turvas on mikroobivaba ja imab hästi niiskust.

Too vanad raamatud laadale
Thursday, 17.11, lisas aivar

Neljapäeval, 26. mail toimub programmi “Märka ja aita!” raames meie koolis heategevuslik raamatulaat. Eesmärgiks on propageerida lugemist ja raamatute taaskasutamist. Müügist saadud tulu läheb vähekindlustatud laste toetuseks meie koolis ning „Märka ja aita“ fondi.

Samal päeval algusega kell 18.00 toimub ka meie kooli hoovis Kuristiku laulu- ja tantsupidu.

Raamatuid saavad laadale tuua kõik meie kooli õpilased. Selleks tuleb need hiljemalt 20. maiks toimetada klassijuhatajate kätte.

Meie kodudes on kindlasti raamatuid, mida me enam ei vaja, aga ära visata ei taha. Oluline on see, et seni kasutult seisnud kirjavara enesele uue lugeja leiaks.

Jalgratturi juhiloa koolitus

3.-5. klassi õpilased saavad jalgratturi juhiloa eksamit sooritada:

1. järeleksam
12. mai 2011 kell 14.00 test, kell 15.00 sõit

2. järeleksam
19. mai 2011 kell 14.00 test, kell 15.00 sõit

Teooriaeksam 15 küsimusega ja sõidueksam kooli hoovis, mis koosneb kolmest
elemendist: kaheksa, slaalom, rajavahetus ja stoppjoon.

Järgmine võimalus on augustis.

Vigurivänt 2011 Tallinn-Harjumaa-Raplamaa toimub 17. mail algusega 11.00 Nõmme Spordikeskuses. Liiklusvõistlus Vigruivänt on mõeldud 10. kuni 12.-aastastele poistele ja tüdrukutele. Kooli saab esindada üks võistkond, kus on 2 poissi ja 2 tüdrukut. Võistlus koosneb teooriatestide lahendamisest ja vigursõidust.

Vaata ka laste liiklusklubi http://www.liikleja.ee/

Tutvumas oma kodulinnaga
Thursday, 17.11, lisas aivar

Aleks Kase akvarellMöödunud nädal oli meie kooli õpilaste jaoks oma kodulinnaga tutvumise nädal, kus leidis aset terve rida erinevaid ettevõtmisi. Kuna 25. aprillil kirjutasid meie abituriendid lõpukirjandit, siis teised õpilased olid suunatud muudele koolivälistele õppeüritustele. 8. klasside õpilastele toimus õppepäev Tallinna Loomaaias, algklasside õpilased olid Botaanikaaias, aga suur hulk klasse said oma teadmisi proovile panna Vanalinna orienteerumise mängus, millest võtsid osa 7., 9. ja 10. klassi õpilased. 11. ab olid valinud õppepäevana inglisekeelsed Tallinna tutvustavad giidimarsruudid.

Edukas tervisenädal
Thursday, 17.11, lisas aivar

Tervisenõukogu tänab õpilasi, klassijuhatajaid, õpetajaid ja teisi kooli töötajaid, kes aitasid 18.-21. aprillil südamenädala toredale õnnestumisele kaasa. Meid külastas ka Tallinna TV. Esmaspäeval toimunud võistlusel osales 21 erinevat salatit, kõik olid väga maitsvad. Võidusalati tegi 7.b klass.

7.b võidusalati koostis:
Viinamarjad, hiina kapsas, kollane paprika, kirsstomatid, salatimix rossa/rucola, mozzarella kirsid. Maitsestamiseks valge balsamikaste, ürdikaste, tikka ja tandoori maitseaine, seesamiseemned.

Ly Melesk

8. klasside õppekäik loomaaias
Thursday, 17.11, lisas aivar

Ühel ilusal kevadisel soojal ja päikselisel päeval, 25. aprillil käisid 8. klassid õppekäigul loomaaias. Kogunesime kell pool kümme värava ette ja seejärel andis õpetaja kõikidele kätte töölehed ning asusime kiiresti tööle. Alustasime oma teed kakkudest ja liikusime järjest suuremate loomade poole. Nägime väga palju ning erinevaid ja erinevatest loodusvöönditest loomi. Õppekäigu ajal täitsime hoolikalt töölehti, kus oli palju küsimusi loomadest, nende elupaigast, toitumisest ja eluviisist. Kui lehed täidetud ja ära antud, võis veelkord loomi uudistama minna. Kokkuvõttes oli tegu väga põneva ja sisuka õppepäevaga. Taolisi vabaõhuüritusi võiks toimuda edaspidigi.

Uued tööpakkumised    Koolivorm 1.-6. kl

> Noorte meedialaager Rakveres
> Prantsuse päev 32. Keskkoolis
> Tasuta nutilaager!
> Tasuta klassikalise muusika kontsert!